Kollo

Jag är helt utpumpad. Efter fem hela dagar, 8-16, är jag nära att gå under av trötthet och utmattning. Det är jobbigt att ta hand om massa barn! Kan verkligen inte förstå hur äldre dagmammor och fritidsfröknar orkar med, stor beundran till dom! Vi har hur som helst haft väldigt tur med vädret, trots ett par små skurar har barnen hållt lågan uppe. Idag har vi haft såpafotboll, vattenkrig, gladiatorerna och bad på schemat. Mycket uppskattat av barnen må jag säga. Såpafotboll är som det låter; man spelar fotboll på en presenning som är indränkt i såpa och vatten, har aldrig hört så höga skratt förut. Vattenkrig hade vi efteråt och alla som ville hade fått ta med sig egna vattenpistoler, behöver jag ens nämna att vi ledare blev blötast?! Efter lunchen fick alla barnen utmana oss ledare i gladiatorerna. Vi ledare var gladiatorer och barnen fick gå runt till olika stationer där vi vaktade. Gatuloppet tyckte dom allra flesta var roligast och jobbigast. Det var svårt att ta sig förbi oss ledare, särskillt när hälften av oss går på någon form av kampsport. Kul tyckte dom att det var i alla fall. Dagen avslutades med bad och fri lek. Nu ska jag vila upp mig till fotbollen ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback