Göteborgs äventyret

Igår kom jag hem från Göteborg där jag firade min kusin Joakim som tog studenten och träffade min bror. Det blev en härlig långhelg som började redan på torsdagen. Först studentfirande med båttur och mottagning ute på en mysig liten ö som heter Flatön. Där bjöds det på sommrig lunch på Handelsman Flinks resturang.
Under fredagen blev det promenad ute på stan, vi började i Nordstan med lite shopping och vandrade vidare till Avenyn. Där mötte jag och Alex upp Ricky, en släkting till honom, och tog en lunch på resturang El Corazón. Efter lunchen strosade vi ner till Stora teatern och satte oss på uteserveringen till Grill del Mundo och tog en kaffe, eller jag som sällan dricker kaffe tog ett glas mousserande istället. Därefter sa vi adjö till Ricky och åkte hem till bror min. Väl "hemma" så bytte vi om och begav oss alla till Lisseberg. Vi kom dit vid 19-tiden på kvällen och satte genast igång att åka karuseller. Jag, syrran, pappa, Alex och brorsans sambo Pernilla började med att åka Balder. Vilket åk! Mamma och brorsan fegade ur och åkte ingenting. Alex höll sig till "fega-ur-gruppen" när vi andra åkte både Spinrock och sist Uppswinget. Där tog det roliga slut och det började kurra ordentligt i magen. Vid 21-tiden lämnade vi nöjesparken bakom oss för att leta upp en resturang. Vi slogs oss ner på resturangen Vino Pasta Due där jag frossade i en läcker pastarätt bestående av Papardelle i en sås på vitt vin med scampi, green shellmusslor, pilgrimsmussla, tomat och färska örter. Vitt vin sköljde ner maten. Till efterätt delade jag och Alex på en tvättäkta Tiramisû, italiensk desert med söt mascarponecreme och marinerade savoiredikex, som var så god att jag fick ett skrattanfall. Jag satt där på uteserveringen och skrattade och fnittrade om vartannat så att tårarna bara sprutade. Jag hade verkligen ingen kontroll och kunde absolut inte sluta. Efter några minuter blev det nästan lite pinsamt. Men den bjöd jag på!
Igår åkte vi hem till sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback