Så missnöjd

Grrrrr va arg jag är, arg som ett bi. Helt och hållet störtmissnöjd över frisörbesöket idag. För ett par dagar sedan bokade jag tid för klipp och färg och skuttade förväntansfullt till frisören idag. Kl 9.00 satte jag mig i stolen och berättade hur jag ville ha håret. Jag ville att de skulle kapa av håret ca 1-1,5dm på längden och sedan färga håret ljus/gyllenbrunt, det vill säga bort med den hemska, nästan svarta, färgen jag har i håret nu. Hon titta bekymrat på mig och sa att jag skulle bli tvungen att välja mellan att färga håret eller klippa mig då hon inte skulle hinna göra båda. Vaddå? Om jag inte missminner mig bokade jag tid för både färg och klipp. Herre gud! Jag valde att hon skulle börja färga det och hon började då med att ta bort alla gamla mörka piggment i håret för att sedan, trodde jag, färga håret i en trevlig ljusbrun färg. När jag kollade mig i spegeln efter att hon var klar såg jag knappt någon skillnad. Nästan såhär såg jag ju ut när jag klev in i salongen för ett par timmar sedan? Den enda skillnaden från mitt förra mörkbruna svall var att den nya färgen hade röda pigment i sig som gjorde att färgen i håret såg lite varmare ut. Men inte i hela friden ville jag ha varmare hår, jag tyckte jag var väldigt tydlig när jag sa ljusbrunt. Vad var det människan inte förstod? Helt chockad klev jag ut ur salongen med fel hårfärg, inte ens en millimeter kortare och ett stort hål i plånkan. Både min syster vän Anna, min väninna Ida och mamma såg inte någon skillnad på hårfärgen. Det första jag ska göra i morgon när jag vaknar är att ringa till salongen och berätta mitt missnöje, dom måste bara göra något åt denna "i-lands-katastrof" de orsakat.

image500

Kommentarer
Postat av: elin

men vad tråkigt! klart att du ska ringa och säga vad du tycker. grr. haha

Postat av: Thomas

Jadu. Där måste jag säga att "salonger" är värdelösa. Speciellt de som är mer kända och inne. De kan ta betalt, lyssnar sällan eller aldrig på var kunden har för önskemål. Om jag nu ska kasta ut 500-700 på en klippning så ska jag få valuta för pengarna. När har jag då en enkel frisyr men sist jag var på en "salong" på rekomendationer av tjejen. Så vart jag så missnöjd att jag höll på att krevera. 1 timme av bara sitta och vara med om att frisören petar i håret. Nej, inget sånt larv.

Nu går jag till en gubbe som inte säger ett ord, klippningen tar 10 minuter och kostar 120 kronor. Jag blir lika nöjd varje gång. Det gäller att hitta en frisör som lyssnar på en, samt respekterar det man säger.

Klart du ska klaga, du hade beställt tid för både klippning och färgning, dessutom slingor i en ljusare nyans.

2008-01-17 @ 11:55:43
Postat av: Sandra

Till Elin och Thomas:

Jag har udner dagen ringt och berättat hur jag känner, de bad mig titta förbi i salongen så skulle de se vad de kan göra för mig. Hejja mig!

2008-01-17 @ 14:30:06
Postat av: Thomas

Bra det! Keep us updated!

2008-01-17 @ 23:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback