Inte riktigt min dag

Vilken jävla dag, gud ville mig inte väl när han lät mig vakna idag. Anyway så hade vi roligt i skolan, jag fick köra två tester i LTIV labbet eftersom ingen annan i min grupp ville. Jag fick bland annat köra ett test på en monark testcykel där man kunde bestämma min energiomsättning och substratval under fysiskt arbete med hjälp av RER, kaloriska ekvivalenter och mätning av VO2 med hjälp av Douglas Bag Metodiken. Väldigt spännande. Ska senare under kvällen eller på förmiddagen i morgon räkna lite på de värdena jag fick. Fick också göra det andra testet som innebar mätning av basalmetabolism, VO2-kinetik och EPOC. Även där fick man fram spännande resultat som jag ska titta lite närmare på senare. Så himla kul att läsa en kurs och gå igenom de olika kursmålen både teoretiskt och praktiskt, det gör att man verkligen förstår mycket mer.

Nu ska ja kolla handbollen, hejja sweden!


image514
Douglas Bag Metodiken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback