Jag fick ett brev, ett riktigt brev med frimärken på

Min rubrik är inte bara en textrad ut Kent´s låt Duett utan verklighet. När jag kom hem idag låg ett brev på mitt skrivbord. Det var ett brev från min dagmamma Maj. Om jag blev glad!! Hon skrev att hon ska gå i pension nu till sommaren och länge har tänkt på alla oss dagbarn som gått hon henne under åren och undrat vad som blev av oss. Nu vill hon att alla vi ska skriva ett par rader om hur livet är, vad vi har gjort under alla dessa år, vad vi gör nu och hur framtiden ser ut. Är inte detta helt fantastiskt, vilken kvinna! Så angagerad och nyfiken på oss, fortfarande. I början av nästa vecka ska jag sätta mig ner och skriva till henne. 

  

 
(Maj har då tänkt på allt, på frimärket finns Pippi och Björne)

Kommentarer
Postat av: emelie

men vilken söt dagmamma! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback