Peppning

image194

Känner mig lite vilsen nu såhär innan studenten. Är nog inte ensam om dessa känslor... Jag har haft drömmar och funderingar på vad man vill göra efter skolan så länge jag kan minnas, men nu när det börjar bli dags så kommer ångesten. Kommer man välja rätt? Om man väljer fel, löser det sig ändå? Kommer ens val vara livsbestående? Varför kan man inte göra ALLT man vill? Om man kan det, hur i helskotta ska man hinna det? I vilken ordning ska man börja? Nä fy va jobbigt, jag ska nog sluta fundera nu och ägna mig åt lunchen.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Vad du än väljer så blir det fel i längden. För vad man än drömmer om så når man aldrig riktigt ända fram, vad man än trivs med för stunden så är det alltid något annat som hägrar. Dessutom så lär du märka längs livets långa och enormt krokiga väg att andra får möjligheter att åka på en jämn och fin motorväg. Utan att för den sakens skull vara tacksamma eller visa vilja av att dela med sig. Om man hamnar på den där fina vägen för ett ögonblick. Då ska man , man måste vara ödmjuk och visa hänsyn.
Det viktigaste är att man följer sitt hjärta och gör det man vill göra. För det enda man ångrar senare i livet är att man inte gjorde sakerna när man hade möjligheten att göra dem.
Lycka till med dina vidare val i livet. Ge aldrig upp, ta inte nej för ett svar. Vill du ha något, arbeta hårt för att få det. Men trampa inte på andra för att nå dem. Åtminstone i försöken att nå dem. Ingen ska komma och säga att du inte försökte och gav upp.
Jag avslutar detta extremt tröttsamma inlägg med de bevingade orden från amerika (som mycket annat skräp komemr ifrån)
"Life is an bitch, then you die"
Ta det lungt kram
/Thomas

Postat av: Eve

Ahh gick det bra pa tävlingen da? Nja magrutor vet jag inte ;) Men kroppen ser med tonad ut... Gahh kan inte vänta pa att fa se resultaten till midsommar! Lycka till i veckan sweety!

2007-05-31 @ 04:40:41
URL: http://dustyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback