Hem från Milano

Efter en sjukt jäkla fantastisk weekend i Milano så var man hemma igen. Igår landade planet i ett kallt, 17°C, Sverige. Lite skillnad från Milanos dryga 40°C. Men jag vill bara berätta att oj vilken resa och vad fantastiska platser man har sett. Vilket äventyr! Trots det var vi inte så glada på shoppingen, jag vet inte om det var vi som befann oss på helt fel shoppingvaruhus eller om vi hade för höga förväntningar (vad jag har hört ska Milano vara shoppingens mecka), men besvikna blev vi. Hittade trots allt lite roliga kläder på H&M och Zara men om man inte är miljonär så är det inge vidare roligt att besöka gator som Via Monté Napoleone och Via della Spiga där modevaruhusen ligger uppradade. Det var snarare en plåga. Hade jag haft en sissodär 56 000,00 euro (= 522 004,00 sek) hade jag utan tvekan köpt den där gudomligt vackra klänningen från YSL. Men där sa plånboken tvär nej.
Sevärdheterna i Milano vägde helt klart upp shoppingen. Den stora katedralen el Dumo var helt makalös, lixom alla kyrkor man sprang på lite här och var. Centralen var också pampig. Här kan man snacka om arkitektur! Det mäktigaste tyckte jag nog ändå var den stora kyrkogården. Vi var ändå lite skeptiska till att besöka denna gård då det lät lite hemskt och tråkigt. Jag kan säga att vi blev inte besvikna när vi kom fram. Herre jösses vilket konstverk! Det var så sjukt mäktigt att gå på kyrkogården och se alla dessa kollosalt stora och fantastiska gravstenar och monument. Det var en upplevelse.
Hotellet vi bodde på var värd varenda stjärna. Snygg och stilfull inredning och trevlig personal. Tv i badrummet och ett gigantiskt badkar. Trivdes man inte med sin kudde kunde man välja på 5 andra olika varianter, alla i olika  mjukhetsgrader och material. Kanon hotell verkligen!

Lite hastigt och lustigt hinner jag inte skriva mer nu men återkommer senare med bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback