Myskväll

Värsta grejjen hände mig idag när jag kom hem från träningen. Träningen som drog ut på tiden innebar att det blev bråttom att duscha, laga mat samt äta den innan kl 20.00 då jag skulle infinna mig hos Maria för att se veckans avsnitt av Ugly Betty (tätt följt av Grey´s Anatomy), I´m such a nerd.
Nu till själva  "värsta grejjen". När jag väl står där nyduschad i köket, är i full gång att tillaga min kyckling/räkwook med nudlar och pratar med min bror i telefonen så går proppen. Kan ni fatta? Samtalet bröts och allt i lägenheten blev svart. Scaaaary. Med mindre än en plupp batteri kvar på mobiltelefonen ringer jag i panik till min kära far och förklarar helt hysteriskt vad som hänt. Han får första ta en minut till att lugna ner mig, sedan förklarar han att jag måste gå ut till proppskåpet som sitter utanför i trappuppgången och byta propp. Endast inlindad i en handuk, efter duschen, blir jag tvungen att smyga ut i trappuppgånen för att byta proppen. Jag ber hela tiden till högre makter att ingen granne ska få för sig att kolla läget i trappuppgången. Eftersom mobilen var nära att dö vilken sekund som helst och det skulle innebära; ingen pappa som kan rädda mig, hann jag helt enkelt inte sätta på mig något annat. Som tur var höll sig grannarna inne. Thank Lord!
Väl tillbaka i lägenheten wookade jag klart min middag och avnjöt den i all hast medans jag klädde mig. 20.06 plingar jag på dörren till Maria och kunde i lugn och ro pusta ut i soffan framför Ugly Betty. I pasuen mellan Ugly Betty och Grey´s Anatomy hann vi koka lite te. Jag fick prova en ny smak, av ett rooibos te, nämligen lingon/blåbär. Väldigt tasty, särskilt med en klick honung i. Har ni inget annat för er så rekomenderar jag varmt att prova det.

Nu ska jag ringa min Alexander, godnatt på er sötisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback