Fy på mig

Nu har en hel helg gått och jag har varit så dålig på att uppdatera bloggen, fy fy fy!

Idag är det studiedag i plugget så jag befinner mig fortfarande i stockholm. På förmiddagen ska jag plugga lite, har en hel del att göra, och senare ikväll ska jag på öppet hus på
Konstfack. Fett spännande! Innan dess ska jag hinna hämta ut min ring från Efva Attling. Hoppas hon har gjort klart den och att den blev fin!

Helgen har varit magisk! Åkte hem från motala i fredags och anlände hemma i huset runt 18. När älsklingen tittade förbi efter jobbet blev det skaldjursmiddag. Hur gott får det bli lixom? Det enda negativa med att mysa med en utsökt skaldjurmiddag är att man helst inte ska äta det utan aioli och alla vet ju hur man känner sig efter en "aioli-kväll"!? På lördagen var det upp och hoppa för jag, Alexander, Mackan och Thompa skulle åka till Stockholm Quality Oulet för lite shopping. Killarna hittade tonvis med snygga och stilrena byxor och tröjor från Acne, Björn Borg och JL... men vad hittade lilla jag då? Inte ett enda par jeans på Acne fanns i min storlek, sjukt jobbigt att ha den storlek som alla andra girls har. Men vad ska man förvänta sig när det är 50-70% rea på outlet priserna, allt är urplockat. På kvällen var det lite party hos Matilda i Orminge, skönt att träffa alla sköna lirare igen. Matilda och Lojsans lägenhet var stört skön, diggar hårt! Jag var kvällens chaffis och såg till att vi kom hem i tid för älsklingen var tvungen att vara pigg och fräsch på söndagen. För på söndagen var det dags för lägenhetsvisning. Alexander har spanat in hetaste lägenheten i Tyresö och funderar på att lägga vantarna på den. Lägenheten var lika fräsch som på bilderna men det stora kruxet var förvaringen. Inte många garderober där inte, och hur ska det gå med alla älsklingens skjortor? Problem är till för att lösas och inte ska det vara några problems inte. Bara att hålla tummarna! På kvällen åt vi middag hemma hos älsklingen med hans syster och hennes kille. Alexanders mamma lagade världens godaste buffé med alla smaskiga kinesiska rätter. Älskar den maten, särskillt vårrullar!

Nää nu ska jag börja plugga lite! Föresten, någon som såg det nya humorprogramet Hjälp! i fredags? Kunde inte skratta mindre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback