le Tour de France nästa?!

Igår landade jag på Arlanda. Äntligen hemma! Träningslägret i Can Picafort, Mallorca, var verkligen hårt men drivande och inspirerande som alltid. Efter att ha firat min påsk på cykeln de senaste fem åren är det det med blandade känslor jag konstaterar att det är sista gången jag är på träningsläger med triathlongymnasiet. So sad! Min "låssas familj" kommer snart att splittras när det stundas student om några veckor. So sad, so sad!

Liten snabb rapport om lägret:
♦ Hotellet vi bodde på,
BlueBay, var ett mycket fräscht "sporthotell".
♦ Danska triathlonlandslaget bodde på samma hotell.
♦ Vi träffade den danske triathleten och för OS-vinnaren Ramus Henning på hotellet, mycket trevlig prick!
♦ Vädret på Mallorca var katastrofalt dåligt, endast tre soldagar.
♦ Shoppingen var värdelös!

Träningen:
♦ Totalt satt jag satt på cyklen i ca 27h och avverkade då 609km varav två tempo- och två bergspass.
♦ I simbassängen befann jag mig nästan 9h och då simmade jag 24,250m.
♦ Sprang gjorde jag i 6h varav två fart/intervallpass och resten distanspass på 30-60min.
Utöver denna träning vart det ett antal timmar styrketräning, stabilitetsträning, smidighet och strech. Resten av tiden gick åt till att äta och vila/sova.

Idag ska jag bara ta det lungt och glassa. När mamma kommer hem ska vi ta en promenad i det fina vädret och när Alexander och pappa dyker upp från jobbet ska vi tända grillen. MUMS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback