Tuva-Lisa Johansson

"Tuva-Lisa Johansson var tolv år. Ofta när man säger siffran tolv så tänker man på ett dussin och när man tänker på ett dussin så tänker man på ägg. Man kan säga att Tuva-Lisa befann sig i äggåldern."

Tuva-Lisa undrade ofta vilken typ av tjej som Linus föredrog, ganska ofta brukade hon stå framför hallspegeln och prova för att vara olika tjej typer.
Hon prvade cool stil;
"Hay Lajnus, schysst lixom ba, coool baby!"
Hon provade hurtig stil;
"Tjeinare Linus, en sund själ i en sund kropp, jajjamensan!"'
Hon provade söt stil;
"Heeej Liiinus, har du sett mina nya örhängen, dom e jätte gulliga!"
Hon provade sorgen stil;
"Linus, om du inte blir ihop med mig tar jag livet av mig!"
Hon provade även sexig stil;
"Hallo baby, ska vi slita av oss kläderna med en gång eller ska vi fika först?!"

Nu kanske ni sitter och undrar va fasen det här är för något?!  Tuva-Lisa Johansson är en serie ungdomsromaner av de svenska författarna Anders Jacobsson och Sören Olsson (författarna bakom Bert och Sune). Serien handlar om 12-åriga Tuva-Lisa Johansson som är kär i Linus.

Malin Jelk tipsade mig om denna härliga serie. Den är skriven på samma humoristiska sätt som Bert och Sune. Hur skojj som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback