Piraterna vs. VMS Elit

Idag har lilla jag, for the first time in my life, vart och kollat på speedway...live! Det var SM semifinal mellan Motalas stolthet, Piraterna, och VMS Elit på Platenstadion i Motala. En mycket spännande uppgörelse vilket, tyvärr, VMS Elit tog hem. Men jisses vilken upplevelse. Massor med publik. Massor med speedway-hojjar (säger man så?!). Massor med brummande. Jaa, alltså det jag kommer att minnas mest är nog allt brummande, det brummade hela tiden. Brum-brum!

Efter den första kurvan i första heatet insåg jag snabbt varför det fanns så gott om plats vid just den kurvan vi stod i. Överallt på stadion var det smockat med folk, men just där vi stog fanns inte en kotte. Så här i efterhand, efter att ha blivit attackerad av stenskott, grusregn och ett tjockt lager av damm, förstod vi varför!
Kunde använda hjärnan lite oftare!

Ska in i duschen nu och skaka av mig allt grus, har till och med småsten i BH:n(!)... inte konstigt att det är en mansdominerad sport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback