aftonbladet.se

Sitter och läser aftonbladet, på nätet, på "morgonkvisten". Vart är världen påväg??

Två skolbränder i Göteborg inatt
Men vilka idioter är det som går och tänder på skolor mitt i natten (eller tur att det var på natten och inte när det var människor i dem), har det inget bättre för sig en fredagskväll? Nej juste, ursäkta mig, det är ju sådana där människor som inte har något så kallat liv. Jäklans synd om dem, säkert mobbade hela deras skolgång, måste vara riktigt tufft. Lösning; ta "revanch" genom att bränna upp skolan. Snälla pyromaner, sök hjälp!

Fusk-ministrarna
Maria Borelius, hon med svart barnflicka och massa lyxkåkar hon inte betalar för, snälla ta ditt pick och pack och lämna din post. Lämna regeringen. Du har ju för fan inget där att göra, skärp dig din *piiiiip* människa!

Godnatt, Kim Jong!
Klockan 21.00 varje kväll slås strömmen av i stora delar av Nordkorea pga. den akuta elbristen. Fasen vad skumt alltså, hoppas dem inte håller på att mixtra med kärnvapen för då kommer de få USA på sig å då vet vi alla hur det slutar. K-R-I-G. Om jag fick önska en önskan just nu så skulle jag vilja att Nordkoreas diktator Kim Jong-ils avgick, bums!

Alltdå det finns så många tråkiga nyheter som jag helst vill slippa läsa, men så finns det nyheter som man blir så glad av att man vill springa upp på Mount Everest och skrika ett vårskrik. Nu till den bästa nyhet jag hört på länge, och rubriken lyder:

Planen: The Ark som jokrar
Melodifestivalen 2007 letar febrilt efter jokrar och nu avslöjas det att glamrockbandet The Ark är det hetaste namnet i jakten på ett perfekt startfält - och förhandlingarna är i full gång. Om The Ark ställer upp i Melodifestivalen 2007 tycker jag att SVT lika gärna kan lägga ut telefonnummer till alla andra deltagare snarast. För att det ska bli en spännande tävling, och ingen utklassning, måste ju de andra deltagarna få en ärlig chans och då är det ju schysst om SVT då kan lägga ut nummer till röstningen redan nu så att man kan ringa och tröst-rösta på Regina Lund till exempel.

Trött på nyheter. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback