School Prom


Ta daaaaam...

Söndagen den 27 maj hölls det en sprakande och helt fulländad bal på Harry´s i Motala!
What a night, what a party!!

Dagen började redan klockan 8:30 på morgonen då det var dags för rengöring av hår och kropp följt av en delikat frukost a lá pappa. Inget lämnas åt slumpen på sötnosens näst största dag. Sedan var det iväg till frisör och fixa den mest spektakulära frisyren för kvällen, enligt mig och alla andra. Så nöjd jag blev!! Tusen tack Susanne på Bra Salong i Motala!!
Efter att frillan var fixad var det bara att ila hem och hoppa i den specialuppsydda klänningen för kvällen, designad av mig, Sandra Flachsbinder, och sydd av den makalöst duktiga och proffetionella sömerskan Birgitta Arnesdotter på Ateljé Arnesdotter i Stockholm.
När klänningen satt som en smäck var det dags att lägga en make som passade för kvällen... känner mig ganska nöjd med den också! Tack Sandra!!

Snabbt fick jag packa ner hårnålar, läppglans, cash och mobil i mormors underbara pärlkuvert innan jag lämnade lägenheten och var påväg till Elin för en härlig lunch tillsammans med min kavaljer Gustav och en hel hop med vänner.
Så fina alla var när jag slutligen kom till Elin (fint folk kommer alltid sent). Vi avnjöt en härlig kycklingsallad tillsammans innan det bar iväg till Borenshult för samling och båtfärd (i Kung Sverker) till Motala hamn. Väl på båten, efter att föräldrar och bekanta vinkat av oss, flödande champangen och det var mingel som gällde.
Efter den ca 30 min långa båtturen i natursköna Motala kanal kom vi fram till hamnen där föräldrar och ett par hundra Motala bor tog emot oss för den årliga paraden runt torget. Hela tre varv fick vi vandra omkring arm i arm med vår kavalje och fotoblixtarna var bländande innan vi slutligen entrade Harry´s.

Inne på yttergården möttes vi av en exquisite välkomstdrink. Jag och Gustav var först att fotografera oss men efter det var det full fart att mingla med alla de 116 paren som fanns på plats. Hur kul var inte det att mingla?!!  Lovely...

Klockan hade hunnit att bli 19:00 när vi, äntligen, fick ta plats vid vårt bord för en utsökt 3 rätters middag. Hjälp vad vi var hungriga, kycklingsalladen hade förvunnit för länge sedan. Förätten bestod av en Vätternrundatoast följt av Pepparrullad fläskfilé med portvinsstuvade champinjoner och potatisgratäng och avslutningsvis en härlig Chokladmousse Kanté med annanas- och passionssalsa. Det var helt utsökt! Under middagen underhöll toastmasterns oss med tal ochs sång sedan var det dags för hyllningstalen till mannen samt kvinnan. Talen var helt fantastiska, tusen tack Barham och Emmy!!

När middagen led mot sitt slut, sådär vid 22:00 snåret, var det dags för Wienervalsen och där gick det vilt till kan jag lova. Härligt att se så många samtisigt koncentrera sig på sina stapplande steg, men ojj va bra det gick! Efter den persen var det fritt fram i baren och på dansgolvet och jag kan tala för alla när jag säger att det verkligen var en kväll att minnas!


OBS!! Kolla in fler balbilder här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback