Storstädning i plånboken

Idag, gott folk, har jag varit riktigt duktig och städat i min stora svarta krokodilskinns plånbok/(kuvertväska).
Shiit pommes vad det var kort och kvitton i alla facken. Alltså var det inte en dag för sent att städa och rensa ut lite. Alla kvitton över 6 mån hamnade i papperskorgen och jag kunde genast se hur rymligt det blev bland allt annats skräp, men kvitton är bra att spara ifall något går sönder (det har jag fått lära mig den hårda vägen!) så alla "nya" kvitton får vikas ihop med ett gem längst in i ett litet fack.
Då var det dags för korten...

Handelsbanken Bankkort
Handelsbanken ID
Körkort
Förarbevis moped klass 1 (min moppe)
Ica kort (vuxenpoäng)
CSN-kort
Eriksdalsbadet entré passerkort
Nautilus gymkort
H&M medlemskort
Intersport medlemskort
JC medlemskort
Åhléns medlemskort
NK nyckel medlemskort
Kicks medlemskort
MUF medlemskort
Svenska Spel kort
SF Bio guldkort
SF presentkort
Viper Room Blå fri entré kort
+SL´s förköpta enkelbiljetter 10st (vilket är rätt najs att åka på, hellre dessa fräna biljetter än en ful j*vla sk. "skäms-remsa"!!)

Herre gud vad det var många medlemskort, nu kan ni börja kallas mig "Medlems-Sandra". Jag har till och med glömt bort att jag var medlem hos JC, Intersport, MUF och Svenska Spel... å andra sidan är det inte kort jag använder dagligen.
Dessa kort har jag rensat ut och får ligga och vänta i någon mörk låda tills det blir bättre tider, bara för det kommer jag säkert behöva tex. Intersport kortet nästa gång jag shoppar sportkläder.

I plånboken hittade jag också en hel hög med utgångna 50 öres mynt... jobbigt!
Där fanns också massor med telefonnummer, gatuadresser och små komihåg lappar av alla möjliga dess slag, "Quicksilver/Roxy butiken, NK, 08-7628190", "Boutique Två tre gånger, Karlavägen 36 Sthlm" och "Inköpslista: Smör, pasta, ägg, köttfärs....". Listan på lappar kan göras lång!

Men nu äntligen, nu är plånkan ren, fin och tillgänglig att proppas full med ännu mer onödigt små krafs. Då var det bara att tömma papperskorgen som har svämmat över...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback