Havet é djuuupt

Idag har jag simmat i Drevan, vår lilla sjö här på fornudden. Jag simmade med min, nu alldeles lagom stora, våtdräkt som var lite för trång förra året... men i och med att jag vart sjuk under större delar av våren har jag blivit lite smärt på cupen, I like!
Jag plaskade runt med mina gröna padlar i ungefär 40min och det var hur härligt som helst, lagom puls och lagom varmt i vattnet. Därimot blir det direkt väldigt ohärligt så fort man måste bråttas med sjögräs och annats slämmigt som flyter omkring i vattnet. Fast det ohärligaste av allt är när man börjar nynna på "Hajen" melodin och inte kan sluta, särskillt när man, samtidigt, tycks ana skuggor på botten. Blää!

Men så länge pappa sitter i båten och ror brevid mig kan jag känna mig helt lugn och trygg.
Sweeeeeet duuuuude!
45563-116

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback