What a day!

8:10 - Hela dagen börjar med att jag får krypa ur sängen, ur tidigt, pga. att vår städerska börjar dammsuga hela huset. Jag beger mig då ut till köket och gör i ordning min frukost bestående av två fullkornsmackor, en med skinka och tomat på och en med leverpastej och gurka på, ett glas vitamin brus samt en smarrig islatte vanilj. Därefter styr jag mina steg vidare ut till solstolen där jag avnjuter det absolut viktigaste (och godaste) målet under hela dagen. Det jag inte visste då var att detta viktiga mål skulle komma att bli ännu viktigare då det var en någorlunda ovanlig dag på jobbet.

8:26 - Frullen är uppäten och jag är alldeles lagom mätt. Belåten går jag in till mitt rum, där jag halvt krockar med fru Elisabeth som just håller på att damma skrivbordet. Hon är så gott som klar och kilar strax iväg in till syrrans rum för att damma lite där med. Jag slår mig ner vid datorn och bloggar lite.

9:03 - Time to read! Jag hämtar Sushi för nybörjare, en bok av Marian Keyes, som jag precis börjat läsa och som jag fick av mina kusiner i födelsedagspresent. För att bara hunnit till sidan 77 är den väldigt rolig och charmerande.

9:47 - Läser jag en rad till så somnar jag!

9:51 - ZZzzZZzzZZzzZZzz

10:43 - Nej men guuú, vart är jag? Vad gör jag här i solstolen!? Hehe... ja juste, läser! Somnade visst. Ligger kvar en stund och funderar på allt mellan himmel och jord. Vilken grubblare jag är!

11:16 - Hämtar ett manikyr set från badrummet och slår på sommarmorron med pryoknappen på nrj innan jag dunsar ner i solstolen igen. "Hej hej Pryoknappen här!! jag heter egentligen Markus, men trivs rätt bra med pryoknappen. varje morgon ger jag dig frukosttips, sommarhälsningar, fejkmejl och mycket mer! Allt kryddat med starka influenser från världens bästa stad, Motala!". Fan! Nu missade jag pryoknappen igen, från Motala. Fan! Slutade sända kl 10.00. Fan! Tror dom alla är uppe med tuppen eller?! Fan!

11:18 - Börjar måla toppen på naglarna vita.

11:34
- Fortsätter måla ett tunt lager ljus beige på hela nageln.

11:47
- Avslutar manikyren med att lägga ett lager top coat för att få en fin finish.

11:52
- Orkar inte ligga kvar i solstolen längre och vänta på att nagellacket ska torka utan packar ihop allt och går in för att göra mig i ordning.

12:07
- Kliver ur duschen och konstaterar att jag snart måste klippa mig, ser ut som en dränkt långhårig katt.

12:10
- Klär mig ochska precis börja att borsta håret då jag, till mig förskräckelse, upptäcker att mina nymålade naglar inte hunnit torka och att det är massor med skavanker i lacket. Jag blir arg och hämtar aceton. Bort med allt lack! Hinner/orkar inte göra nytt. Blää!

12:23
- Lägger snabbt en diskret make up och packar ner mobil, nycklar till jobbet och plånbok i handväskan.

12:34
- Säger hej då till Elisabeth, hoppar in i bilen och kör iväg.

12:50
- Parkerar i Tyresö C och ställer P-skivan på 13.00. Kilar upp till sytillbehörs affären och köper ett marinblått sidenband av den lite bredare modellen. Mycket nöjd!

13:05
- Går in på Coop och klär om till de fantastiskt sexiga och otroligt sköna arbetskläderna.

13:13
- Loggar in i kassan och upptäcker att jag har två minuter till godo. Snyggt jobbat Sandra!

15:45
- Köper en Risifrutti mini och en Saltå Sesam kaka och går på fikarast.

15:55
- Går till parkeringen för att parkera om bilen som bara får stå parkerad i 3h.

16:01
- Loggar in i kassan och fortsätter jobba. Många tanter att springa efter idag då de glömt sina Med Mera kort i kassan. Motion!

16:30
- Tar mod till mig och går och frågar min alltid lika "glada" chef om han kan hjälpa mig att fixa ett långtidsparkerings bevis på parkeringen utanför ICA, så slipper jag springa från kassan var 3:e timme för att parkera om. Han snäser att sådan håller inte han på med och kommenterar att jag som bor "i krokarna" allt kan ta cykeln till jobbet, "det skulle bara må mig gott" menar han. Men ursäkta, du kanske glömt att jag är triathlet?!

16:42
- Jag går tillbaka till kassan och lovar mig själv att jag ska kräva honom på parkeringsbötern om jag skulle få någon sådan i framtiden pga. att han har för snålt med folk i kassan och jag inte har tillfälle att springa ut och parkera om.

17:10
- När jag ska ta betalt av en man, i sina bästa år, hänger sig min kassa och allt bara dör, det händer ingenting hur frenetiskt man än trycker på "avbryt" knappen. Okey, låt mig se? nu sitter jag alltså här och har tagit betalt för matvaror värda 213,50 kr och i handen har jag mannens betalkort som inte går att dra. Han är villig att betala kontant men inte heller detta fungerar då datorn inte svarar på "lådöppnings"-knappen.

17:15
- Panik!

17:17
- Kaos!

17:30
- Thomas fick komma och hjälpa mig att starka om hela maskineriet. Den stackars mannen fick äntligen betala efter ca 20 min. Förlåt!

17:31
- Blir kallsvettig varje gång jag ska ta betalt, kommer det att funka denna gång?! Men det går bra och allt rullar vidare.

17:36
- Låt mig kalla honom Mr Italiano, den medelålders man som högljutt charmar alla damer i kön till min kassa. Han har den där, ska jag kalla det farligt sexiga, maffia looken och som jag uppfattar det är han fräsch för sin ålder. Han flörtar både till höger och vänster och jag (samt damerna) kan pusta ut då damernas respektive inte befinner sig i närheten. När Mr Italiano ska betala sjunger han en, vad jag skulle tro, italiensk kärlekssång med namnet Sandra i vart 4:e ord? minst! Generat kikar jag ner på min namnbricka på bröstet och tar betalt.

17:44
- Mr Italiano kommer tillbaka till kassan och ler sitt breda smör leende och viftar med sin nyinköpa Coop falukorv. Han kom på att det var extrapris på korven med Med Mera kort och raggade snabbt upp en dam i kön med sådant medlemskap. Han gjorde återköp på korven och betalde den på nytt med damens Med Mera kort, han fick hela 3 kronor tillbaka. Vilket kap!!! Till damen som han fått lånat kortet av sa han elegant något i stil med att "dagarna är långa i denna sommarhetta men hos hemma mig är natten kort?men man kan göra den effektiv" *blink *. Jag satt bara och rös, gubbsjuka!

17:58
- Dags att räkna kassan.


18:15
- Dags att gå hem. Tack för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback