Vilken jul

Nu är det bara 364 dagar kvar till nästa julafton, årets mysigaste dag! Jag älskar verkligen att spendera denna dag med mina kusiner, all god julmat och de traditioner våran "knäppa" lilla släkt har.
Igår var det full rulle hela dagen lång. Dagen började med en god julfrukost med julskinka och gröt hos mormor och morfar. Efter det åkte vi hem, hämtade julmat och julklappar och begav oss till våra kusiner som bor i samma kvarter som oss. Nära och smidigt! Där kollade vi på
Kalle Anka och hans vänner, min favorit är helt klart "Musse Pigg på camping", och efter det började vi äta av all den julmat som alla tillsammans hade att erbjuda. Julbordet var det största och godaste jag någonsin skådat och smakat. Mums! Efter ett par timmar runt julbordet var vi lagom mättna och belåtna för ett besök av tomtemor och hennes lilla nissa. Alla snälla barn fick en liten klapp av tomtemor. Till och med jag! När tomtemor och nissa skyndat iväg för att hinna runt till alla andra barn, skyndade vi att ta plats runt granen för att dela ut resten av julklappsberget. Det tog ett bra tag att göra snyggt och rent under granen. Sedan var det bara att slita upp alla klappar, och det gick med en väldans fart kan jag lova. När klapparna var öppnade var vi sugna på eftterätt som följdes av den traditionella julklappsleken, helt galet vilt som vanligt. Eller i år var det nog extra vilt och fartfyllt. Kvällen avslutades med lite X-box, lagom juligt tycker jag...

Idag har det varit en riktigt slappar dag, hela familje har suttit och försökt få igång chokladfontänen (vilket var en julklappt till mamma och pappa från mig och min syster). Vi fick inte ritkgit rätt konsistens på den smälta chokladen, men efter ett tag fungerade den utmärkt. En riktigt fräck grejj om jag får säga det själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback