Timo Räisänen

Dagens låt: "Let´s kill ourselves a son" med Timo Räisänen (acoustic live)

45563-375

Timo Räisänen är en sverigefinsk poppmusiker som tidigare ingick i Håkan Hellströms kompband. Han bröt sig ut och startade sin egen solokarriär 2004. Timos mamma är från indien och hans pappa är svenskfinsk (som växte upp i Brasilien).

Ikväll (läs igår) spelar Timo på Debaser Medis i Stockholm, så vad gör jag här i motala?? Alla som vill gå och lyssna på lite skön musik ikväll (läs igår) vet vart ni ska ta vägen! Jag avundas er!

Nej men vänta nu, värsta turen jag verkar ha. Han spelar på Platen´s Bar, Linköping, imorgon (läs idag) den 14:e. WEEY! Nu måste jag ringa till Malin och höra vad hon tycker om den idéen.

"Fear no darkness, promised child" är en låt som alla borde ha hört nån gång i livet. Den är såå Peace and love festival sommaren 2006. Lyssna gärna också på "Lovers are lonely" som svänger skönt, "Don´t let the devil ruin it all" och hans nya låt "I´m indian" som också är namnet på hans nya skiva samt en hyllning till hans indiska mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback