Första advent

Vad tiden går snabbt, idag är det redan första advent. Har inte hunnit komma i julstämning riktigt än. Den senaste tiden har det ju regnat och varit varmt ute, människor på stan går i vinterjacka fast det är 10°C ute och det ser riktigt kul ut. Men idag när jag vaknade var himlen klarblå och luften såg sådär mysigt kylig ut, precis så som det ska va kring juletid. Nu är det bara snön som saknas, fast den saknas inte allt för mycket, den kan gärna dröja någon vecka till för min del.

Idag ska hela familjen på julmarknad ute på Tyresö slott, så juligt! Sedan ska vi hem och baka pepparkakshus, mums! Vi har varit väldigt oense om vad för slags pepparkakushus vi ska baka i år. Det har kommit in lite olika förslag från familjemedlemmarna;
kaknästornet, globen, eiffeltornet, NK-huset och slutligen Ica Maxi parkeringen. Vad det blir återstår att se, det får bli lottdragning  eller röstningom om detta tror jag. Jag kommer  nog att rösta på NK-huset eller globen, fatta vilket orginellt pepparkakshus. Men jag lovar att lägga upp en bild på slutreslutatet, så ni kan skåda vårat (förhoppningsvis) mästerverk.

45563-353
Jag önskar eder alla en trevlig första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback