Bergsätersrundan

Idag sprang vi på triathlongymnasiet Bergsäters VM, eller det är inte direkt VM men vi brukar psyka varandra med det. Det är ett testlopp som vi kör en gång i månaden för att se åt vilken håll formen pekar och om träningsupplägget fungerar. Bergsätersrundan är 6,2 km lång och mäter hela två stycken "spik"raka två kilometers streckor som är oändligt långa. Sedan en lång kilometers strecka och någon kilomter runt i ett villahusområde. Idag sprang jag på den blyga tiden 30 minuter och (jag tror) 25 sekunder. En knapp minut över det personliga rekordet. Som tur är kollade jag i min almanacka och kunde lungt pusta ut när jag isåg att det bara var december månad, dvs lååångt kvar till tävlingssäsong.

45563-367

Det blir en spännande helg den här helgen. Mitt projektarbete, som många vet, går ut på att jag ska värva så många 91:or som möjligt och få dom att söka till triathlongymnasiet år 2007. För att göra detta så effektivt så möjligt har jag tillsammans med tränarna
Micke och Jocke bjudit in ett gäng ungomar på en introduktionshelg. Denna helg består av att dom fjorton ungdomarna ska lära känna tränarna och miljön här i Motala. Dom kommer att få träna, få gå en rundvandring i skolan, få information om triathlongymnasiet samt träffa oss idrottselever. Ungdomarna är sedan inkvarterade hos oss idrottselever där dom kommer att sova en natt. Jag ska ha hand om tre stycken tjejor. Vi kommer att ha så skojj.

Jag hoppas på en lyckad helg!


För er som vill läsa mer om triathlon och triathlongymnsiet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback